La Lorena Cuevas Medina és un personatge de ľunivers estès de Planetes. Ella és de la República Dominicana i té dues germanes, la Nelianny Isabel i la Laura. Aquest personatge només apareix després de la divisió de la línia temporal feta pels súlibans.

Línia temporal original

Poc se sap de la vida de la Lorena a la línia temporal original. Quan ľAdry (nét ďen Josep Maria i ľİhi Kadse) va viatjar a la línia temporal alternativa i al 6 de juliol del 2014, a la bombolla de temps congelat va veure el seu avi i la Lorena junts quan va visitar la casa del seu avi. Però en veritat van veure uns filtres de percepció creats per la Creació Àuria, per enganyar els oficials de la FEF del futur i realment en Josep Maria i la Lorena estaven en un altre lloc. Per això va voler saber més sobre ella, i la va buscar a la seva línia temporal, ľoriginal. La va trobar a Portugal, a la ciutat de Porto, que s’hi havia traslladat des de Catalunya a aquest país quan era jove. Es va casar amb un noi ďAngola que vivia a Portugal, en José Gonçalves, i va tenir una filla anomenada Maria. Ľany 2090, ľAdry va trobar la Lorena amb la seva filla i la seva néta, i la va portar a Teremedó per reunir-se amb en Josep Maria 95. Llavors va descobrir que tenia una malaltia i no podia viure fora de la Terra, i van tornar a la Terra. Llavors es van trobar amb la néta de ľÈrika, que es diu igual, que els va revelar que era alienígena i tenia sota el seu control ľhospital de la Prelada de Porto. ĽÈrika comença a enviar dades a Teremedó, i puja a la FEF 09 amb permís de ľAdry. La Lorena mor sense que ľÈrika hi pogués fer res, i ľAdry descobreix que la Lorena tenia un element dins ďella que li provocava la malaltia, que ľÈrika va dir que alguns ľanomenen “freqüència”. Llavors ľÈrika decideix esborrar de la memòria de tothom de la línia temporal original qualsevol record de la línia temporal alterada que tinguin. Això apareix a SèrieStar4.

Línia temporal alterada

A la línia temporal alterada pels súlibans amb la Kimberly, la Lorena apareix de jove. La Lorena és una noia que va a la primera església ďen Josep Maria, però després ell va deixar ďanar a aquesta església per anar a ľesglésia que hi va la Creació Àuria, que és de la mateixa branca ďesglésia cristiana evangèlica. Un altre noi de ľesglésia de la Lorena que estudiava a la mateixa classe que en Josep Maria abans ďanar a la universitat, anomenat Melvin, es va fer amic ďen Josep Maria i ell li va parlar a en Melvin sobre la FEF i sobre ľÈrika, encara que fa veure que tot és imaginació. Junts descobreixen que hi ha gent que és especial per tenir allò que en Melvin anomena “freqüències”. En Josep Maria en té una i ľİhi també, i en Melvin en té dues. També descobreixen que la Lorena en té una, i per això en Josep Maria ara sent atracció envers ella, ja que les persones amb freqüències ľatreuen igual com les persones especials. La freqüència de la Lorena abans la tenia la seva germana, la Nelianny Isabel, envers la qual també sentia atracció fins que ella va perdre la freqüència. Per algun motiu desconegut, a la bombolla temporal que va visitar el nét ďen Josep Maria de la línia temporal original, ľAdry, a casa ďen Josep Maria hi eren ell i la Lorena junts. Però en realitat en Josep Maria 18 es trobava a ľesglésia de la Creació Àuria, i la Lorena a casa seva. Segurament eren filtres de percepció per despistar els oficials de la FEF 09 del futur alternatiu. La Lorena apareix per primera vegada al final de la peŀlícula Planetes III: Entre dues èpoques. En Josep Maria 19, a la peŀlícula Planetes IV: Ľenergia de ľunivers, al final decideix que ella i en Melvin els podrien ajudar a la FEF amb el seu problema de ľÈrika i la Creació Àuria, i llavors els explica tot i els porta a la nova nau FEF 09 on coneixen ľİhi i planegen una estratègia per trobar una solució al problema. La nau FEF 07, ara sota el comandament del capità 0, també els ajuda.

Món paraŀlel

Al món paraŀlel se sap que la Lorena és de ľequip de noies ďen Yusma. Apareix a la sèrie “Coses de Germanes”, on després de la mort ďen Yusma, la Lorena al final és una de les poques noies del seu exèrcit que queden vives (ja que les altres són assassinades per ľAndrea). La Lorena també apareix a la peŀlícula Planetes VII: La fi ďun futur, on és ľúltima noia viva de ľexèrcit ďen Yusma i una dels pocs supervivents del món paraŀlel, després que ľAlxy Frankz va destruir el món paraŀlel. La Lorena diu als oficials de la FEF 07 (que ara només són en Josep Maria 24 i el 0) que buscarà un planeta per viure-hi i no dirà a ningú, ni tan sols a ells, on anirà. La Lorena se’n va i no torna a aparèixer.

Personatges de Planetes
Planetes (sèrie 1) Josep Maria 4RaljaLaiaDiegoAltres nensBursífers
Planetes 3 Josep Maria #LinaManuelLaiaLiaPadokAltres nensBursífersİhi Kadse0PumikyCarlaAnnRutittoMartaKimberly
Altres… MeŀlinaÈrikaCreació ÀuriaLorenaLaurynAlexandraSelena GomezAndreaSandraAlxy Frankz