FANDOM

Alara

ĽAlara.

ĽAlara Kitan és un personatge de ľunivers estès de Planetes. Apareix només a la peŀlícula “Planetes IX: Vull oblidar-te però no puc”. És una xelayana que va néixer ľany 2396 a Xelaya i tenia el rang de tinenta a la Flota Esteŀlar de la Unió Planetària.

Història

La jove tinenta Alara Kitan va aconseguir el lloc de Cap de Seguretat a la nau esteŀlar USS Orville gràcies a la seva tenacitat i el seu esforç durant la seva breu però intensa carrera a la flota així com, sens dubte, gràcies a les seves impressionants capacitats físiques. Com a xelayana, membre de ľespècie alienígena del planeta Xelaya, posseeix una increible capacitat física que li permet proeses físiques inesperades en una joveneta. La seva criança al planeta natiu del seu poble, sota una gravetat molt superior a ľhabitual en els mons habitats, li permeten esfondrar portes cuirassades, fer salts de desenes de metres de llarg o rebentar el mobiliari de la nau amb facilitat. La seva falta ďexperiència vital i les seves inseguretats juvenils són el seu major obstacle, però les seves noves amistats a la nau li permetran aconseguir el seu màxim potencial.

Ella rep ľEstel Safir pel seu paper com a capitana en funcions després que els Calivonians hagin raptat ľEd Mercer i la Kelly Grayson durant la incubació ďen Bortus del seu ou. ĽAlara va renunciar al seu càrrec ľany 2420 per estar amb la seva família al seu planeta natal, Xelaya, després de descobrir que estava perdent la força a causa del seu llarg període allunyat de la gravetat del seu planeta natal, fent servir ľoportunitat de tornar a connectar amb els seus pares.

Després de quedar-se a Xelaya, ľAlara és visitada pel Panda qui li proposa que vingui amb ell al seu TARDIS per viatjar a través del temps i de ľespai. Alara hi està ďacord. Entre altres coses, el Panda li va revelar que ell és un Senyor del Temps i que té 90 anys malgrat la seva aparença de mitjana edat, perquè pot regenerar el seu cos provocant un canvi físic complet i sovint psicològic, i ho fa dues vegades. Després de viatjar quatre anys junts, ľAlara i el Panda viatgen a la Terra de ľany 2022, on ľAlara coneix en Josep Maria, la versió jove del Panda ďuna línia temporal alternativa on no es va convertir en un Senyor del Temps. El dia 0 ďagost, el Panda convida en Josep Maria 27 a unir-se a ells i viatjar a Xelaya del segle 21, el planeta natal de ľAlara. 27 fa servir la virtualització per anar a aquest planeta, mentre el Panda fa servir un vestit especial per no ser aixafat per la gravetat, però té temps i moviments limitats amb aquest vestit. Per tant, s’han de separar. Ell es quedarà al TARDIS mentre el 27 i ľAlara exploraran el planeta i la seva societat al segle 21. Però, de sobte, són detinguts per policies locals, que veuen que ell no és xelayà. 27 utilitza els seus poders virtuals per escapar amb ľAlara, i tornen al TARDIS. A ľinterior del TARDIS, el Panda proposa a ľAlara fer una fusió mental teremedosiana forta amb el 27, ja que existeix un mite: una fusió mental molt forta pot desprendre una energia espectacular. El 27 i ľAlara decideixen fer la fusió mental forta i, mentre comparteixen una experiència única, surt ďells una energia semblant a la ďuna regeneració. Mentre estan tornant a la Terra, el Panda explica que abans de viatjar amb ľAlara, havia viatjat durant cinc mesos amb una versió de ľany 2032 de la Marta, la filla ďun cosí del 27. Quan va tornar a casa, per a ella només havien passat uns minuts, i la seva família no se’n va adonar. Però això succeirà en el futur quan tindrà 19 anys, ara ella en té 9. El TARDIS arriba a la Terra, i el 27 s’acomiada del Panda i de ľAlara, i torna a casa. Per tal que els seus pares no s’adonin que ell no hi era a casa, entra a ľestació dels trens teremedosians STK i fa servir un teletransportador ďaquesta estació que el duu fins al llit de casa seva. Els seus pares no han notat res. A ľendemà, a casa seva, el 27 recorda la fusió mental forta, mentre al TARDİS, ľAlara diu al Panda que vol tornar a casa, li agradaria tornar al seu temps i estar amb els seus amics i la seva família una altra vegada. El Panda accepta i duu el TARDIS a Xelaya del segle XXV, i a ľhabitació de ľAlara, ella comença a recordar la fusió mental forta amb el 27 i diu: “Crec que m’he enamorat, però com sempre, no tinc mai sort amb ľamor, ja que aquest és un amor impossible…”.

A finals de ľany 2022, la nau espacial FEF 07 és absorbida per un vòrtex que duu al limbe i els oficials de les instaŀlacions “Pulá” no saben si el 0 i en Franny són vius o morts. Al febrer del 2023, un alienígena amb forma ďocell en un vestit especial apareix al cel i comença a atacar, però aconsegueixen matar-lo, ja que “no s’ha trobat mai amb els teremedosians”. A ľabril del 2023, els oficials de Pulá demanen al 27 que vingui a Bàrcinon perquè han analitzat el vestit de ľalienígena i creuen que aquest alienígena venia del futur o ďun altre univers, ja que sembla que el vestit és capaç de viatjar per les cinc dimensions: a més de les tres conegudes, aquest vestit permet viatjar en el temps i en el multivers. Han separat el component que permet els viatges interdimensionals i han creat un altre vestit amb forma humana, i ara en tenen un amb el qual el 27 podria anar al lloc on es troben el seu germà i el seu nebot. El 27 es posa molt content, però diu que abans de fer servir el vestit, li cal preparar-se. Tanmateix, el 27 rebutja ľoportunitat ďanar al limbe i salvar-los, perquè diu que ells formen part del seu passat i prefereix anar a buscar ľAlara al segle 25, per tant no tornarà a veure ni el seu germà ni el seu nebot mai més. També diu que és conscient que, si no ho fa, el seu futur i el futur de tota la Terra se n’aniran a la merda. És a dir, el 27 intentarà oblidar-los i pensar només en ľAlara.

Després de diverses preparacions, el 27 viatja al futur fins a ľany 2422, a la mateixa línia temporal. El 27 apareix en una Barcelona futurista i intenta trobar una manera de viatjar a Xelaya i retrobar-se amb la seva estimada, però acaba arrestat perquè la policia de la Unió Planetària detecta que ell no pertany a aquest lloc. Després ďintentar convèncer tothom que ell és una peça crucial per a la història de la Terra, el porten davant el Consell de la Unió Planetària per tal que exposi ľassumpte. Llavors, es descobreix que existeix una paradoxa temporal on tots s’hi troben embolicats, perquè, ďacord amb la història, ľany 2068, una híbrida mig humana i mig xelayana anomenada Solana Roca López aconseguirà entrar en contacte amb el planeta natal de la seva mare fent que una nau ďaquest planeta vingui a la Terra a establir el primer contacte oficial de la humanitat amb una raça alienígena. Tanmateix, s’afirma que aquesta híbrida era a la Terra perquè, a començaments del segle 21, una nau xelayana va naufragar a Catalunya, la seva tripulació alienígena es va barrejar amb els humans sense que gairebé ningú en sabés res, alguns xelayans es van aparellar amb humans i van tenir fills, i finalment la Solana volia que les dues espècies es coneguessin oficialment, per això va treballar durant anys en la creació ďun transmissor per enviar un missatge al planeta natal de la seva mare, ja que sabia la localització exacta de Xelaya. Però el 27 sap que això no és cert perquè ell és català, ve del 2023 i cap nau alienígena no ha arribat a la seva ciutat, però diu a tothom del Consell de la Unió Planetària que ell sap què va passar realment: es va enamorar de ľAlara després que el viatger del temps Panda la hi presentés en un viatge amb la seva màquina del temps anomenada TARDIS, ella també es va enamorar ďell, però, com que es trobaven a gairebé quatre segles de distància, no podien tornar-se a veure. Tanmateix, ell és aquí a punt per veure-la i demanar-li que vingui amb ell al passat i viure una vida de parella amb ell en el seu temps. Si ho fan, ľElisenda i la Solana naixeran, i la Solana farà que la humanitat realitzi el primer contacte amb el poble xelayà, gràcies al seu coneixement sobre la localització ďun planeta habitat amb vida inteŀligent. Però si ni ell ni ľAlara no tornen al segle 21, la història canviarà i la Unió desapareixerà. Ho confirmen quan el 27 diu que es diu Josep Maria Roca, amb el mateix cognom i també, quan examinen els registres, veuen que la mare de la Solana és exactament com ľAlara però més gran. Per tant, una nau esteŀlar de la Unió duu el 27 a Xelaya i li donen un vestit especial que li impedeix ser aixafat per la gravetat elevada de Xelaya. Quan el 27 arriba a casa ďella, ľAlara es posa molt feliç en tornar-lo a veure. Diu als pares que ell és el noi de qui ella els ha parlat tant, deixant clar que ella també se n’ha enamorat. Van a la llançadora de la Unió que ha aterrat al planeta per parlar lliurement, perquè dins ďaquesta llançadora es troben en gravetat terrestre i el 27 es pot treure el vestit especial. Tan aviat com el 27 es treu el vestit, ľAlara li fa un petó. Després del seu primer petó, es confessen els seus sentiments creixents un a ľaltre, i el 27 explica a ľAlara tot sobre la paradoxa temporal sobre ells, però ľAlara diu que està ďacord a renunciar a tot allò que té al seu segle i viure una vida totalment nova en un món desconegut, perquè estarà amb el noi de qui està enamorada. També diu que, fins ara, no havia tingut mai sort en ľamor, però ara està segura que ha trobat la seva mitja taronja. ĽAlara vol passar la resta de la seva vida amb ell, tot i que en prou feines es coneixen, però ella sap gairebé tot sobre ell després ďhaver-se nassat i per això està disposada a prendre aquesta enorme decisió, tenint en compte també que la història de la Unió Planetària estarà en perill si no ho fa. La germana de ľAlara, també anomenada Solana, no és a casa, llavors no se’n pot acomiadar. Però s’acomiada dels seus pares i deixa Xelaya amb el seu nou xicot. A ľespai, quan apareix el problema de com viatjar al passat, el 27 diu que coneix un planeta anomenat “Portal” amb un ser que facilita els viatges en el temps. Però quan el 27 dóna les coordenades del planeta, el capità de la nau diu que aquest planeta està en una àrea a la qual no s’hi pot anar, perquè està en territori calivonià que és considerat per la Unió com a espai prohibit i tots a la nau podrien morir. Però el 27 diu que si no tornen al passat, tothom a ľunivers podria canviar o fins i tot deixar ďexistir, o sigui que tota la humanitat podria arribar a desaparèixer. ĽAlara proposa que poden agafar una llançadora espacial amb ell i arriscar-se a entrar a ľespai calivonià fins al planeta Portal fent servir el dispositiu de camuflatge, i fer-ho de pressa abans que qualsevol nau calivoniana els vegi. Ho fan, tot i que es troben totalment sols dins de ľespai calivonià. Durant el viatge de camí a la frontera amb Calivon, el 27 i ľAlara carden per primer cop. Surten de la nau esteŀlar de la Unió en una llançadora espacial i es dirigeixen cap al planeta Portal, però quan hi arriben, una nau calivoniana els veu. El 27 entra en contacte ràpidament amb el Guardià de ľEternitat, la nau calivoniana dispara contra ells, però el 27 fa que la llançadora espacial travessi el Guardià de ľEternitat i els Calivonians creuen que la llançadora s’ha estavellat. La llançadora espacial apareix a ľany 2023, però un mes després del dia que el 27 va marxar. Porten la llançadora fins a la Terra, van a casa ďell a Barcelona i el 27 sorprèn els seus pares saludant des de la llançadora invisible que està surant a ľaltura del seu balcó, però el 27 els diu que s’esperin. Aterren la seva llançadora en una finca de la família a Ayllón, el poble de la seva mare, i el 27 i ľAlara agafen els trens STK per anar a Barcelona. Quan arriben a Barcelona, els pares ďell se sorprenen en veure ľAlara, però el 27 decideix explicar-los tota la veritat sobre les coses que fins ara tothom consideraria paranormals. Deixen que ľAlara es quedi a viure a casa del 27 amb ell i els seus pares, i ella està molt feliç perquè al final la seva mala sort a ľamor ha desaparegut. El 27 pirateja el registre civil i crea una identitat falsa per a ľAlara sota el nom ď“Alara López”, per evitar que la maledicció de ľAlxy Frankz sobre en Josep Maria li sigui aplicada també a ella. I utilitzaran la tecnologia del segle 25 de la llançadora de la Unió Planetària en el seu propi benefici, perquè ľAlara no ebtén els diners i les regles de la Terra del segle 21. Però ľAlara ha ďamagar-se tant de temps com pugui, perquè la seva aparença física és una mica diferent de la dels humans i algú pot notar que no és de la Terra. És a dir, a partir ďara, el 27 també viurà amb ľAlara.

Altres dades i enllaços externs

Personatges de Planetes
Planetes (sèrie 1) Josep Maria 4RaljaLaiaDiegoAltres nensBursífers
Planetes 3 Josep Maria #LinaManuelLaiaLiaPadokAltres nensBursífersİhi Kadse0PumikyCarlaAnnRutittoMartaKimberly
Altres… MeŀlinaÈrikaCreació ÀuriaLorenaLaurynAlexandraSelena GomezAndreaSandra LópezAlxy Frankz